diumenge, 18 de maig del 2008

La regla de les tres 'Bes'

Bueno, Bonito, Barato
Ara que estem en crisis econòmica (fins i tot els més risc ho estan! D'això ningú s'escapa) m'agradaria escriure alguna cosa en un to... bé, es podria dir que irònic. Espero que ho disfruteu!

España atraviesa la peor crisis económica des de 1990. Los precios suben y los sueldos se resisten a aceptar lo que hay. Consecuencia: ¡Venga, todos a apretarse los bolsillos! Solución: Ikea. ¿Dónde está el problema? Para solventar crisis de este tipo está la ‘Reina de las tres Bes’: Bueno, Bonito y, lo que más interesa al pobre ciudadano de a pie, que acaba de comprarse un piso y no le da para otra cosa que para embobarse con las paredes inertes de su nueva adquisición, Barato. Muy Barato.
Ya está. 1.300 euros al mes y a Ikea a mueblar la casa, que para esto sí que dan los 1.350 euros de sueldo. ¡Menos mal que hay alguien que se preocupa del pobre desgraciado que no cobra una millonada para decorar sus paredes con Valenti!
Y por si fuera poco, en ese mismo paraíso sueco hay otro ahí metido, incrustado, que engancha a ese consumidor desesperado como si lo tuviera poseído: la Zona de ‘Oportunidades’. Te acercas al oasis con la baba regalimando por las comisuras de los labios. Echas una ojeada y te plantas delante de un vaso. Un mísero y estúpido vaso. Mísero porque es un objeto que no tiene ningún secreto. Y estúpido porque le falta la mitad. Por tanto, su única utilidad –recordémoslo: contener algún líquido o sustancia para evitar que se desparrame por cualquier sitio- se va a hacer puñetas.
Ese objeto inútil cuesta 0’75 euros. Ves ‘eso’, lo miras con cara de ‘me están tomando el pelo’ y te tiras cinco minutos pensando ‘esto tiene truco’. Porque no es Bueno, ni es Bonito y mucho menos es Barato por muchos 75 céntimos que cueste. ‘Eso’ ya ni tendría que existir; tendría que estar en el contenedor verde de ‘Cristales’. Pero está ahí, llamándote, pidiéndote a gritos que te lo lleves a tu nuevo y querido hogar. Quizá ese vaso está roto a propósito porque así, cuando lo cojas, te abrirás las venas y te arrepentirás lo poco que te queda de vida de haberte comprado ese piso que te cuesta 1.300 malditos euros al mes.
Perquè no us quedeu amb les ganes de saber com funciona el 'gran Ikea', aquí us deixo un reportatge fet per Discovery Chanel.

4 comentaris:

Albert Puñet ha dit...

Reonec que quan he de muntar una cosa d'IKEA penso que els meus super poders m'ajudaran i ho intento fer sense mirar les instruccions...

GRASO ERROR

sempre he de desmontar el que he montat i tornar a fer-ho mirant les instruccions.

^_^

Salut!

Pepako ha dit...

Gran món el de Ikea!
La zona "oportunitats" ben bé podria anomenar-se "objectes tarats" perque no té sentit aspirar a vendre un got esquerdat o una cadira amb la pota torta...
Això si, suposo que si aquesta secció existeix és perque la gent en fa un us regular, sinò no tindria raó de ser...

Parlant de Ikea, no has comentat res dels Frankfurts a 1 euro que es venen just a la sortida, frankfurts que bé podrien ser de plàstic, pero totes les taules están plenes, a que es degut?
a que la gent té molta gana o a que costen "només" 1 euro?

La gent valora més la "B" de Bueno y Bonito, o la "B" de Barato?

No sabria que respondre jo, el més normal seria dir que una cojuntura de les tres "bes" pero esta clar que sempre n'hi ha alguna que tira més que una altra, m'agradaria saber quina és la "B" amb més tirada.

Salutacions!

M. J. Verdú ha dit...

Tots acabem anant a Ikea... me n'alegro que t'hagis penjat els premis

Josep (sl) ha dit...

Al final no et quedarà pit per les medalles com en continuïs rebent tantes més que un blog tindràs un palmarès (La envidia me corroe, llegir amb accent caribeny).

Ikea ha estat un èxit a nivell de negoci, ha convertit el moble de una inversió a un objecte de consum reiterat i de moda efímera.

La zona "d'oportunitats" és podria anomenar zona d'afaitades, perquè és una presa del pèl. La il·lusió del preu pel terra. Fa pensar què és la gran ganga quan no deixa de ser un objecte que no té utilitat. qui vol una cadira inestable o un vas que no pot contenir liquid. Lo bo és que difícilment al preu que has pagat quan t'hagis adonat de l'ensarronada demanaràs que et retornin els diners.