dijous, 3 d’abril de 2008

Solucions in-viables

S'acaba un malson? O es trenca un somni?
La variant de la N-340 al seu pas per Tarragona comença a ser una realitat 'palpable'. Només cal agafar la tan polèmica via per veure com avancen els treballs, a l'esquerra de la carretera. Per fi: tants i tants anys de llarguíssimes cues, amb centenars de cotxes cremant gasolina i sense avançar; amb més d'un i de dos morts en algun trma tràgic en punts molt propers a Tarragona; tot plegat s'haurà acabat.
O això esperem. És evident que, si la consciència humana no hi posa remei, els accidents continuaran. I pel què fa a les cues... Hem d'esperar al tan reclamat tercer carril de l'AP-7, també en tràmit.
Però no sempre es pot contentar a tothom. Uns celebraran no haver d'estar-se més de 30 minuts per arribar a Tarragona des de, per exemple, La Móra. Però molts dels què llençaran cohets per això, també denunciaran l'impace ambiental que comporten aquestes obres per al nostre entorn. Aquí hi ha una imatge del què ja es pot entreveure què està passant al Llorito. Al costat de Tarragona tenim -teníem- un espai natural únic. Fins quan? Ara mirem al mar i, en comptes de veure-hi verd, hi veiem camions i un traçat que deixa entreveure una futura autovia emmig del bosc. No hauria sigut més 'saludable' desdoblar la nacional que ja tenim?

6 comentaris:

william ha dit...

totalment d'acord, personalment em semblaria més viable desdoblar l'actual 340 en comptes de fer aquesta barbaritat paisatgistica, només cal anar a fer un volt per els termes colindants a l'ermita del llorito i fer una ullada al paisatge que ens trobem abans d'arribar al mar... vergonyós!

en l'aspecte que comentes de que s'han acabat les cues, permet que ho dubti, ja que, aquesta autovia va a morir a l'altura del cementiri segons tinc entés, si no es així rectificeume siusplau, aixi que té tota la pinta que allà s'ha de formar un embut dels que generen cues; espero estar equivocat, pero tinc la sensació que aquest es un "parche" mal posat.


salutacions!

*MaRiA* ha dit...

william, quan parlava de cues em referia a les que es creen a la N-340, a l'alçada de Cala Romana o Boscos. A veure si aquestes sí que les solucionem! Ara que, estic totalment d'acord en què, al cementiri, les coses no seran tan 'boniques'...

Tondo Rotondo ha dit...

L'antic grup de folk anomenat Esquirols tenia una cançó que feia...

"Una cosa ens uneix ara,
de Salses a Guardamar:
formigó, sorra i ciment,
una cinta vora el mar."

M'ha vingut al cap mentre et llegia...

Josep (sl) ha dit...

Molt bon post. De fet era imprescindible el desdoblament perquè la única alternativa a la AP7 per l'eix de la costa és una nacional en la major part de seva longitud d'un únic carril. Que en el caps de setmana i mesos d'estiu és un cul de sac.
Jo prefereixo veure els turons plens de verd a plens de ciment i asfalt. I preferiria que la via seguís el traçat actual.
si no tingués el inconvenients que ja estem comprovant els problemes de anar amb l'autopista en obres cap al nord. I no voldria veure-ho amb talls intermitents de carril.

Oscar Ramírez ha dit...

El desdoblament és necessari però no crec que solucioni el problema de les morts en aquesta carretera. Hi haurà kamikazes igualment, ja sigui al voltant d'un camió o d'un turisme. En tot cas, les obres s'han de fer per acabar amb l'actual situació. Bon post i bon blog.

Anònim ha dit...

Si ets abogada i aviat periodista, ja deus saber perque s´ha fet aquest cinturo.
I si no, repasa les hemeroteques. Veuras que s´ha fet per ajudar a la pobre gent que dia rera dia tenia que fer cua per anar a treballar i tornar a casa.
Apart, el tema dels accidents. Es evident que una carretera estreta en provoca mes que una autovia de doble carril per banda i viaductes.
Eeeh... ah, si! el paisatge. Nomes caldra caminar una miqueta mes, o agafar el cotxe i anar a algun parc natural.

Encantat de poder parlar amb tu!.